vineri, 13 mai 2011

Praga, fostă capitală imperială

Praga, capitala Cehiei poate fi vizitată în orice anotimp al anului, este la fel de primitoare, atrăgătoare și misterioasă fie că vizitezi orașul  de Paște, Crăciun, city break sau într-o perioadă a anului anume stabilită.Este un oraș obișnuit cu turiștii de pretutindeni, se spune că este cel mai frumos oraș european, supranumit și ’’ Orașul de aur’’.Pe malurile Vltavei întâlnești o lume aparte, care nu are nimic în comun cu perioada comunistâ, dar este puternic ancorată în trecutul medieval.La Praga nu s-au dărâmat biserici sau clădiri momumente istorice, totul s-a conservat și restaurat, iar orașul are ceva din imperialismul Vienei, grandoarea Romei sau eleganța Parisului.
Când am plecat la Praga mi-am fixat o serie de obiective turistice de vizitat, dar planurile mele  au fost imposibil de pus în practică în 2-3 zile, atunci nu am știut că voi reveni de mai multe ori..Praga te îndeamnă să revii ori de câte ori ai posibilitatea, iar vizitarea în detaliu necesită cel puțin 2 săptămâni, este un loc ăn care te simți în siguranță, prețurile sunt decente dacă ocolești puțin locurile turistice din zona centrală unde chelnerii sunt foarte obraznici.
În 1355, Carol a fost încoronat la Roma Împărat al Sfântului Imperiu Roman de Neam German. Praga a devenit capitala Sfântului Imperiu Roman, iar împăratul a dorit ca orașul să devină cea mai frumoasă capitală europeană, și eu cred că într-o foarte mare măsură a reușit și cu ajutorul poporului ceh care a conservat într-un mod admirabil moștenirea primită spre păstrare.Eu cred că această dorință a lui Carol a fost îndeplinită cu succes, Praga a devenit unul din cele mai frumoase orașe europene, chiar și comunismul a fost decent nu a stricat nimic din valoarea istorică a orașului.
Am plecat în itinerariul turistic de la Castelul din Praga (Prazsky hrad), care reprezintă cel mai impresionant complex medieval european având o suprafațâ de 7,28 de ha cuprinzând și Catedrala Sfântul Vitus, Palatul Lobkowicz și biserica Sfântul George, am coborât apoi pe podul Carol (Karluv Most, unul din cele mai impresionante poduri medievale, construcția sa a început în 1357 și s-a terminat prin sec XV-lea) și am admirat statuile care străjuiesc podul.Hoinărind  prin centrul orașului  nu am ratat o vizită la Primaria și Ceasul astronomic sau Centrul vechi (Staromestske namesti).Castelul din Praga a fost construit din anul 880 de Printul Borivoj din Dinastia Premyslid și este un complex format din mai multe palate și instituții bisericești în diverse stiluri arhitecturale, sunt elemente preluate din gotic, renascentist, baroc, sau chiar influențe Art Nouveau.
La Turnul Jindrisska care a fost construit intre anii 1472 - 1475, are 67,7 metri înalțime și se poate urca pentru o fotografie panoramică, evident după o așteptare la coadă consistentă, dar merită efortul.Poți admira orașul de la înălțime și poți admira acoperișurile clădirilor perfect întreținute sau aglomerarea de străduțe care îți oferă surprize la tot pasul.Găsești aici de la magazine mici de jucării de lemn, sute de magazine de suveniruri, cafenele elegante,magazine de ceramică de Boemia, restaurante pentru toate gusturile și evident trebuie să faci un popas la una din nenumăratele berării prezente la tot pasul.
Am petrecut câteva ore și în cartierul evreiesc, care reprezintă un reper în istoria orașului Praga, comunitatea evreiască fiind foarte puternic ancorată în trecutul praghez, dar în perioada comunistă o mare parte a evreilor au fost forțați să părăsească orașul, dar au lăsat în urmă repere ale prezenței lor.
          O vizitâ la Praga nu se poate încheia, decât degustând calitatea berii cehești, care este la un preț foarte accesibil sau lichiorul tradițional cehesc Becherovka cu o aromă specifică și și un gust aparte.Dacă dorești o tărie, Absintul este o alegere locală foarte apreciată, dar atenție la cantitate.
          Pentru deplasarea rapidă prin oraș am folosit foarte mult tramvaiul, mai puțin metroul pentru că poți ajunge rapid în toate zonele din oraș, dar am folosit și metroul trecând pe la celebra stație de metro Náměstí Miru din Praga, aceasta fiind este cea mai adânca stație de metrou din Republica Ceha. Aceasta se afla la 53 de metri sub pământ.
          La Muzeul Național (Narodni Muzeum) din celebra piață Wenceslas am participat la un concert de muzică simfonică pus în scenă de membrii unei orchestre din capitala Cehiei, iar mai apoi am putut admira exponatele de istorie naturală, artă, muzică și literatură.Evident că repertoriul orchestrei a conținut și piese de Dvorak, dar ne-uu încântat și cu Anotimpurile de Vivaldi.
          Nu ar fi fost o vizită completă în Orașul Vechi dacă nu am fi trecut pe lăngă statuia celebrului scriitor Fraz Kafka(există și un muzeu dedicat scriitorului) a cărui operă literară a fost creeată și inspirată de pe aceste locuri, poate Castelul și Procesul sunt cele mai semnificative opere în acest sens.
          Am trecut  de nenumărate ori pe lăngă celebra clădire Casa care dansează care este  o prezență modernă din Praga, dacă dorim să comparăm acest obiectiv cu alte construcții medievale din orasul vechi, dar s-a conturat și îmbinat perfect în peisajul capitalei pragheze.Praga este un oraș plăcut în care revin cu mare plăcere, descoperind de fiecare dată farmecul ascuns al unui burg european care se ascunde după grandoarea epocii medievale.


Cehia
Cehia
Cehia
Cehia
Cehia
Cehia
Cehia
Cehia
Cehia
Cehia


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog