luni, 3 septembrie 2012

Versailles, instantanee din palat și grădinile exterioare


Actul de naștere al palatului Versailles a fost 1661 când regele Ludovic XIV a comandat construirea palatului lui Andre Le Notre, iar lucrările de construcție au durat 40 de ani.Acesta nu a lucrat singur, a fost ajutat de celebrul pictor al regelui Charles Le Brun, care a produs desenele unui mare număr de statui și fântâni care se află în grădinile de la Versailles.
A fost o muncă titanică realizarea celebrelor grădini din spatele palatului, deoarece pe locul grădinilor a fost o mlaștină, fiind necesar aducerea de pământ și plantarea copacilor pentru a rezulta decorul pe care milioane de turiști îl vizitează anual.
Vizita noastră a fost fugară, chiar dacă s-a desfășurat pe parcursul unei zile, deoarece grădinile palatului Versailles sunt întinse pe o suprafață foarte mare, iar vizitarea la pas necesită timp.Ambientul este perfect, noi am beneficiat de o dimineață răcoroasă de vară, care s-a îmbinat perfect cu sunetul muzicii din grădinile de la Versailles.Aici totul este grandios, imaginile zugrăvesc totul mai bine decât orice descriere în cuvinte.Pentru câteva momente mi-am amintit de documentarele văzute în copilărie la Teleenciclopedie la TV și nu mi-am putut imagina că poate fi atât de perfect realizat.Poate doar grădinile de la Schonbrunn se pot compara cu cele de la Versailles.
Chiar dacă am ajuns dimineața și am vizitat grădinile de la Versailles fugar, etapa următoare a însemnat vizitarea palatului Versailles unde am fost întâmpinați de o coadă imensă într-un Babilon european care aștepta la intrarea în palat.Aglomerația a fost omniprezentă, dar la pas, umăr la umăr am reușit să pătrundem și să admirăm frumusețea și grandoarea interioarelor palatului Versailes.
Palatul Versailles este drag românilor pentru că este legat de istoria sa , prin semnarea la Versailles a tratatului de pace după primul război mondial, fapt care a adus beneficii teritoriale.
 Principalele repere din palatul Versailles  sunt: camerele regale, “Sala Oglinzilor”, Capela, Opera Regala si Muzeul de Istorie a Frantei, precum și minunatele decorațiuni interioare care atrag privirea ca un magnet sau decorațiunile exterioare ala grădinilor care adăpostesc 400 sculpturi în marmură si bronz.
 Franța își expune cu măndrie trecutul istoric regal sau imperial (perioada napoleoniană) chiar dacă Revoluția franceză a transfotmat țara într-un stat republican.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog